Lektura w pudełku - "W pustyni i w puszczy"

19 kwietnia  w naszej klasie wspólnie z naszą polonistką – panią Urszulą Dudą zorganizowaliśmy projekt pod tytułem "lektura w pudełku". Niektórzy z was pewnie zapytają, o jaką lekturę chodzi? Natomiast w szkole, w ten właśnie piątek, z daleka można było rozpoznać  bohaterów powieści H. Sienkiewicza pt. "W pustyni i w puszczy".

Przygotowania do prezentacji naszej wizji lektury rozpoczęliśmy kilkanaście dni wcześniej w kameralnych grupach. Ciekawostki, ilustracje, latawce (oczywiście nie takie z rybich pęcherzy), figurki zwierząt oraz mapki - to tylko jedne z elementów, które znalazły się w naszych pudełkach. Tego dnia część uczniów naszej klasy przebrała się za postacie z lektury: był Staś i Nel, pani Oliver, Fatma... Mieliśmy też okazję gościć Arabów. W swoim projekcie każdy wycisnął esencję z lektury: mogliśmy się poczuć jak na prawdziwej, afrykańskiej pustyni, a może nawet puszczy. Grupa chłopców skupiła się na prezentacji multimedialnej, następna ekipa miała natomiast przewagę nad strojami, prezentując turbany i galabije Arabów, jeszcze inna przyniosła chininę i pustynny piasek. Nasza grupa natomiast, ukazała scenkę dotyczącą porwania dzieci, a także  przygotowałyśmy duużą mapę z przebytą przez przyjaciół trasą. Dziewczyny  zorganizowały zabawę z  pytaniami i cukierkami, a ostatnia grupka zaprezentowała strój Lindego oraz rozmaite kapelusze - począwszy od podróżniczych, do tych należących do dam. Nie zabrakło również Saby i Kinga, oczywiście w postaci maskotek, a także wizualizacji baobabu "Krakowa". Makiety i rysunki wybrzeży afrykańskich  cieszyły nasze oczy. Poruszony był też wątek  historyczny lektury, czyli powstanie Mahdiego i historia kontynentu. Pomysłów było jeszcze więcej, ale ciężko to krótko i zwięźle opisać :)).

Bardzo miło wspominam tę lekcję języka polskiego. W niektórych momentach wywoływała nieoczekiwane salwy śmiechu, a w innych trudno nam było się oderwać od historii opowiadanej przez kolegów. Dzięki takiej formie lekcji  mieliśmy szansę poznać lekturę w inny, bardziej oryginalny sposób. Jestem pewna i nie tylko ja tak uważam, że chcielibyśmy więcej podobnych lekcji.

Aleksandra Garbacz, kl. 6A

Zdjęcia

 

BIP SP Tymbark


 

OKE Kraków


 

Centralna Komisja Egzaminacyjna


 

Ministerstwo Edukacji i Nauki 


 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

 logo4-1519233351.jpg - 7,95 kB


 

 


 

 

@Szkoła Podstawowa w Tymbarku. Wszystkie prawa zastrzeżone.