Oto relacje naszych uczniów z niecodziennych lekcji języka polskiego:
Nasza pani polonistka – Urszula Duda zachęciła nas do przeprowadzenia zajęć języka polskiego tzw. metodą odwróconej lekcji. Mieliśmy się wcielić w rolę nauczycieli! Pani wytłumaczyła nam, na czym to polega i co i jak mamy zrobić.
Dobraliśmy się w czteroosobową grupę - Anna Stopka, Malwina Faron, Lidia Magiera i Jakub Sułkowski. By zrealizować cele lekcji i objaśnić, co i kto będzie robił, musieliśmy się wcześniej spotkać. Tematem były strony czasownika. Nie był to bardzo trudny temat. Omówiliśmy go dokładnie z panią Ulą. Lekcja ta wyglądała jak normalna lekcja z nauczycielem, lecz prowadzili ją uczniowie. Przygotowaliśmy odpowiednie materiały i ćwiczenia. Staraliśmy się tak dobrać pomoce, by ułatwiły każdemu zrozumienie i opanowanie nowego zagadnienia. Oczywiście pani nas obserwowała i w razie potrzeby służyła wsparciem. Lekcja poszła całkiem sprawnie. Koledzy i koleżanki byli zadowoleni. Mimo że było parę niedociągnięć, to jednak udało nam się wykonać zadanie. Kto wie, może są wśród nas przyszli nauczyciele…
Malwina Faron, kl.6a
Wspólnie z naszą polonistką – panią Urszulą Dudą zrealizowaliśmy projekt pod tytułem "lektura w pudełku". Przygotowania do prezentacji naszej wizji lektury J.R.R. Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem” rozpoczęliśmy w niewielkich grupach kilka tygodni przed omawianiem książki. W trakcie czytania, zgodnie ze wskazówkami pani Uli, zaznaczaliśmy potrzebne informacje oraz gromadziliśmy różne rekwizyty. Podczas kolejnych lekcji zespoły prezentowały efekty swojej pracy. Pomysły były bardzo ciekawe i różne od siebie. Niektórzy przebrali się za postacie z książki, a inni odgrywali scenki, wszyscy przynieśli przedmioty związane z opowieścią, np.: magiczny pierścień, miecz, sakwę trolli, pająki, itp.. Były też ciekawe zagadki dotyczące lektury a za poprawne odpowiedzi – cukierki. Pomysł na lekturę w pudełku bardzo się nam spodobał. Dzięki takiej formie lekcji mieliśmy szansę poznać lekturę w inny, bardziej oryginalny sposób. Mamy nadzieję, że kiedyś to powtórzymy.
Ania Stopka, kl.6a