Znajomość słownictwa oraz gramatyki języka angielskiego to połowa sukcesu. Największym wyzwaniem w kontekście nauki tego języka okazuje się poprawna wymowa. 16 czerwca na lekcji języka angielskiego klasa 6A ćwiczyła umiejętność pięknej wymowy w języku angielskim. Uczniowie czytali wybrane fragmenty dwóch książek: The Legend of Sleepy Hollow oraz Day of the Dinosaurs. Niektóre słowa okazały się dla nich dużym wyzwaniem, ale przecież praktyka czyni mistrza!

Na zajęciach wykorzystano mikrofon zakupiony w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości Laboratoria Przyszłości

Aneta Bugańska

W Szkole Podstawowej im. Józefa Marka w Tymbarku 141 uczniów kl. 1 - 8 uczestniczyło w zajęciach koła języka angielskiego w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich pn. "Małopolska Tarcza Antykryzysowa - Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych". Celem projektu jest zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół i placówek oświatowych w zakresie udzielenia pomocy edukacyjnej i psychologicznej uczniom. 

Łącznie odbyło się 289 godzin zajęć koła języka angielskiego. Celem zajęć było poszerzanie zasobu słownictwa i rozwijanie umiejętności językowych, wprowadzanie do świata kultury krajów anglojęzycznych, wzmacnianie motywacji do nauki języka przez stosowanie technik aktywizujących, indywidualizowanie procesu nauczania dzięki podziałowi na małe grupy oraz przeciwdziałanie negatywnym skutkom izolacji podczas nauki zdalnej.

 

W Szkole Podstawowej im. Józefa Marka w Tymbarku 34 uczniów klas pierwszych uczestniczyło w zajęciach koła folklorystyczno-tanecznego „Mały Tymbark” realizowanych w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich pn. "Małopolska Tarcza Antykryzysowa - Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych". Celem projektu jest zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół i placówek oświatowych w zakresie udzielenia pomocy edukacyjnej i psychologicznej uczniom. Łącznie zrealizowano 34 godziny zajęć koła folklorystyczno-tanecznego „Mały Tymbark”. Ich celem było ukazywanie celowości kształtowania estetyki i harmonii ruchu, wyczucia rytmu, wyobraźni twórczej, rozwijania uzdolnień tanecznych oraz wrażliwości na piękno i wdzięk, zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu, poznawanie folkloru Lachów Limanowskich, narodowych oraz stwarzanie warunków do kształtowania zachowań sprzyjających zdrowiu przez czynny udział w zajęciach muzyczno-ruchowych w formie pozalekcyjnej.

 

 

Od października do maja nasza szkoła uczestniczyła w Ogólnopolskim Projekcie Emp@tyczna Klasa. Projekt ten był odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w roku szkolnym 2022/2023.

Celami projektu były m.in.:

- rozbudzanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi

- zrozumienie pojęć: empatia, nietolerancja, stereotypy

- nabywanie umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne i sytuacje innych ludzi

- uczenie dostrzegania pozytywnych cech w innych

- integracja zespołu klasowego

- budowanie u dzieci i młodzieży świadomości własnych uczuć.

Uczestnicy w ramach projektu realizowali comiesięczne zadania - misje, ogłaszane przez organizatorów. Wszystkie podejmowane przez nas przedsięwzięcia zostały udokumentowane w padlecie. Jednym z zadań był udział w Ogólnopolskim Konkursie Grafiki 3D „ Projektuj z Empatią”. Celem konkursu było wykonanie projektu techniką 3D. Uczeń klasy 2b Antoni Duda zajął w kategorii szkół podstawowych 2. miejsce.

 Padlet znajdziecie tutaj

 

 

BIP SP Tymbark


 

OKE Kraków


 

Centralna Komisja Egzaminacyjna


 

Ministerstwo Edukacji i Nauki 


 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

 logo4-1519233351.jpg - 7,95 kB


 

 


 

 

@Szkoła Podstawowa w Tymbarku. Wszystkie prawa zastrzeżone.