W piątek, 14 lutego w naszej szkole, oprócz tradycyjnej poczty walentynkowej czy ubrania się na czerwono, odbyło się "Wydarzenie walentynkowe". Pomysłodawcą i organizatorem imprezy był przewodniczący szkoły – Michał Duda. Przy współpracy z koleżankami i kolegami: Kingą Juszczak, Marleną Łękawą, Aleksem Kęską, Gabrielem Pachowiczem, Filipem Bokowym i Bartłomiejem Miśkowcem zafundowali uczniom ciekawą niespodziankę, polegającą na zorganizowaniu zabawnych konkurencji.

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do odnowienia i zaaranżowania wejścia do naszej szkoły:

  • Firmie Eco House Invest Sp. Zoo z Tymbarku za wykonanie kompletu kwietników z drewna
  • Zakładowi Kasper-ska z Tymbarku za wzmocnienie starych ram
  • Panu Wojtkowi Kordeczce za wszelkie prace remontowe
  • Pani Ani Wikar za pomoc w zawieszeniu ram z fotografiami
  • Pani Marcie Sobczak-Piętoń za odnowienie starych ram, przygotowanie tablicy z cytatem, uszycie osłonek na doniczki i całościowe zaaranżowanie tego miejsca
  • Pani Dyrektor za czuwanie nad całością dekoracji!

Zdjęcia

Zapraszamy do udziału w konkursie na prace wykonane z naturalnych materiałów nawiązujące do życia i działalności Józefa Marka „Podnieś z ziemi i zrób”. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 1-5, w kategoriach wiekowych 1-3, 4-5.

Zadanie konkursowe:

Wykonanie prac przestrzennych lub płaskich z naturalnych materiałów znalezionych w lesie, na łące (np. kamienie, patyki, szyszki, liście, pestki, piasek itp.). Nie jest zalecane wykorzystanie tworzyw sztucznych, recyklingu. Dodatkowo do prac można wykorzystać: plastelinę, klej na gorąco, nitki, sznurki, kartony.

W czwartek 13 lutego pan psycholog Tomasz Ubik spotkał się z uczniami starszych klas w budynku szkoły w rynku. Podczas pogadanki specjalista opowiadał m.in. o tym,  iż zaangażowanie w grupę rówieśniczą to zdrowy i naturalny etap rozwojowy każdego nastolatka stanowiący ważny element nauki życia. Normą jest, że  młodzi ludzie szukają tam akceptacji, poczucia bezpieczeństwa i pewności, że komuś na nich zależy. W związku z tym łatwo dostosowują się do stylu bycia i postępowania danej grupy, co zapobiega wyśmianiu, utracie pozycji i odrzuceniu. Niestety zdarza się, że często są to zachowania przemocowe i destrukcyjne. Psycholog wskazywał uczniom strategie radzenia sobie z presją społeczną. Poruszył także niezwykle istotny temat konieczności poddawania krytycznej ocenie poglądów wygłaszanych przez osoby często uznawane przez młodzież za autorytety (np. celebrytów, youtuberów).

Omawiane tematy zainteresowały młodzież. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w pogadance. Chętnie dzielili się opiniami na temat omawianych zagadnień.

P. Kowalczyk, I. Zwierczyk

 

BIP SP Tymbark


 

OKE Kraków


 

Centralna Komisja Egzaminacyjna


 

Ministerstwo Edukacji i Nauki 


 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

 logo4-1519233351.jpg - 7,95 kB


 

 


 

 

@Szkoła Podstawowa w Tymbarku. Wszystkie prawa zastrzeżone.